Mezunların Mesleki Profilleri | Ders ve projesini başarıyla tamamlayan mezunlar akademik kariyerlerine devam edebileceği gibi, ayrıca çeşitli sağlık kurumlarının orta ve üst düzey yönetim kademelerinde nitelikli elemanlar olarak çalışabilirler. Sağlık Yönetimi yüksek lisans programı mezunları, Sağlık Kurumları İşletmecisi unvanı ile kamu, üniversite, vakıf hastaneleri, özel hastaneler, rehabilitasyon merkezleri, SGK’nın sağlık sigortası ile ilgili birimleri, özel sigorta şirketleri ve ilaç, tıbbi cihaz üreten kuruluşların sağlık araştırma merkezlerinde kurumların personel ihtiyacının karşılanması, personelin verimli bir şekilde çalıştırılması, gereken araç – gereç vb. satın alınması, çalışmalarının planlanması ve etkin bir biçimde yürütülmesi gibi işler yaparlar. |
Eğitim Öğretim Metotları | Eğitim Öğretim Metotları: Öğretme - öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir. Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programda kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir*: EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ * | BAŞLICA ÖĞRENME FAALİYETLERİ | KULLANILAN ARAÇLAR | Ders | Dinleme ve Anlamlandırma | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz | Özel Destek / Yapısal Örnekler | | | Rol Yapma / Drama | | | Problem Çözme | | | Vaka Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler | | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz | Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam | Benzetim | | | Seminer | Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım | Grup Çalışması | Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, çevrimiçi sohbet, Web tabanlı tartışma forumları | Saha / Arazi Çalışması | Gözlem/durumları işleme, Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Özel donanım | Ödev | Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta | Sözlü | Araştırma - yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | | İnceleme / Anket Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | | Panel | | | Konuk Konuşmacı | | | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | | | (*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir. |